Nordmænd kom til tiden

Den norske personløfterforening PLF besøgte fredag TIME i forbindelse med foreningens årlige generalforsamling. Interessen for ny letvægtslift målrettet udlejning var stor.

Liftproducenten TIME åbnede fredag dørene op for den norske personløfterforening PLF, som i forbindelse med organisationens årlige generalforsamling, der i år blev afholdt i Aalborg, havde valgt at besøge Farsø-virksomheden. Foreningen er en sammenslutning af sælgere, købere, importører og brugere af personløftere i Norge.

Besøget var en god oplevelse for begge parter og rummede ud over den obligatoriske virksomhedsintroduktion og rundvisning også en demonstration af flere forskellige lifte, men desværre tillod vejret ikke, at en opstillet RUTHMANN med en arbejdshøjde på 72 meter kunne nå helt op til skyerne.

Stor interesse for nyt produkt

Interessen var særligt stor for en ny letvægtslift, en VERSALIFT VTX-240, som til trods for en beskeden vægt og størrelse kan nå lige så langt op som større og tungere liftkøretøjer kan. Den lave vægt tillader, at personer med et helt almindeligt kørekort kan bruge den, hvilket gør den interessant for maskinudlejningsvirksomheder – og det var da også netop repræsentanter fra udlejningsbranchen, der viste interesse for den.

En af dem var Tommy Jensen, daglig leder af maskinudlejningsvirksomheden Høydespesialisten i Oslo, som forud for besøget i Farsø skulle udvide sin maskinpark med et par nye liftkøretøjer. Købet af et liftkøretøj er en stor investering og derfor også en kompliceret beslutning med mange risici og overvejelser. For Tommy var det derfor en god oplevelse at komme rundt og se virksomheden, og det var uden tvivl med til at mindske nogle af de bekymringer, han havde taget med sig fra Oslo.

”Jeg er interesseret i en liftbil fra TIME, fordi køretøjerne er af høj kvalitet, og fordi servicen er lokal. Jeg føler mig helt tryg ved at købe et liftkøretøj fra TIME efter det her besøg,” sagde Tommy Jensen.

Tommy endte med at bestille en VTX-240 inden dagen var omme.

LEGO er altid en succes

Arrangementets sidste indslag var en konkurrence, hvor de besøgende skulle bygge en lille liftbil af LEGO på tid. Selvom gennemsnitsalderen blandt de deltagende var en kende over LEGOs kernemålgruppe blev den udfordring taget op med en ufravigelig iver. Nogen ting ændrer sig aldrig – og LEGO er altid en succes.

”Vi kan godt lide at sammenligne os med LEGO. De er beviset på, at det sagtens kan lade sig gøre at drive en succesfuld eksportvirksomhed i Danmark. Det kræver bare, at man finder sin rette hylde og udvikler nogle gode produkter, som kunderne efterspørger,” sagde Per C. Torp, administrerende direktør i TIME.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *