Nyt system gør pickup-truck til rullende schweizerkniv

TIME QUICK SHIFT lader kommunalarbejdere udføre sæsonbetonede arbejdsfunktioner fra over 10 maskiner på ét køretøj.

Et nyt, innovativt system fra liftproducenten TIME Danmark gør det nu muligt at skifte den
ladmonterede mandskabslift på en pickup-truck ud med et andet stykke udstyr, så ét køretøj kan
udføre funktioner, der ellers har været forbeholdt flere køretøjer. Systemet er tiltænkt kommunal
vedligeholdelse af veje, byer og skove og udlejningsbranchen, hvor mange forskellige udfordringer
ellers kræver en tilsvarende stor bilpark.


Plug and play-system


Systemet, TIME QUICK SHIFT, består af et særligt monteringsbeslag på ladet af en pickup-truck, som
forbindes med udstyr med en kompatibel ramme. Det tager maksimalt 15 minutter at udskifte
udstyret, og den proces foregår problemfrit med hjælp fra en let traverskran eller gaffeltruck.

”Det er utrolig let at bruge systemet. Udstyret løftes ned på ladet og spændes fast til alle beslagets
fire hjørner. Køretøjet kan så løbende skifte udstyret, så det hele tiden matcher de udfordringer,
brugeren har,” siger Axel Rask, salgschef i TIME Danmark.


Ét køretøj til hele årets udfordringer

Det hårde nordeuropæiske vejr gør, at mange kommunale vedligeholdelsesopgaver er sæsonbetonede.
Forskellige udfordringer kræver forskelligt udstyr. Men med TIME QUICK SHIFT er det nok med ét
køretøj – uanset udfordring.


”Bilen kan udstyres med saltspreder og sneplov om vinteren, vandtank og højtryksrenser om
sommeren – og samtidig agere løvsuger, kran eller mandskabslift om efteråret. På den måde sparer
kommunerne penge, fordi de kan have én bil på vejen året rundt i stedet for at have flere gemt væk i en
garage,” siger Axel Rask.


Kompakt liftløsning


TIME QUICK SHIFT fås til 2-dørs VW Amarok, Isuzu D-Max eller Ford Ranger pickup-trucks og tilbydes
med tre varianter TIME VERSALIFT mandskabslifte med en arbejdshøjde fra 9 til 14 meter – rigeligt til
servicering af gadelys eller lignende opgaver. Køretøjets beskedne størrelse og vægt gør det velegnet
til arbejdsopgaver i kompakte bymidter, gågader eller parkanlæg, hvor de større kassevogne og
lastbiler, som mandskabslifte traditionelt monteres på, er for store til at kunne komme til. Liftkøretøjet
har ikke støtteben, men benytter sig i stedet for af et patenteret aksellåsesystem, for at stabilisere
køretøjet, når liften er i brug. Fraværet af støtteben gør reelt, at liften kan opstilles og derved bruges
nærmest alle steder, bilen kan komme til.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *